Projekt "Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców gminy Piecki" realizowany będzie dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020.
Jego celem jest podniesienie jakości usług publicznych świadczonych przez Urząd Gminy Piecki. W wyniku jego realizacji docelowo uruchomione zostanie 16 elektronicznych usług publicznych, które będą świadczone przez Urząd Gminy Piecki, digitalizację i bezpłatne udostępnienie mieszkańcom zasobów informacji przestrzennej oraz informatyzację procedur wewnętrznych w urzędzie. Uruchamiane e-usługi charakteryzować się będą wysokim poziomem dojrzałości (6 usług zapewniających interakcję dwustronną oraz 10 usług transakcyjnych z mechanizmami personalizacji), większość z nich charakteryzuje wysoki potencjał korzystania (dotyczą często załatwianych spraw). Uruchomienie e-usług będzie połączone z wdrożeniem oraz modernizacją systemów informatycznych w urzędzie, digitalizacją zasobów i modernizacją infrastruktury sieciowo – sprzętowej w zakresie niezbędnym dla zaplanowanych wdrożeń. Projekt zakłada wykorzystanie możliwości platformy ePUAP i uruchomienie dedykowanego rozwiązania.
Celem bezpośrednim projektu jest podniesienie jakości usług publicznych świadczonych przez Urząd Gminy Piecki
Umowę o dofinansowanie zawarto 30 listopada 2017 r. w Olsztynie. Wysokość dofinansowania (środki z Funduszu Rozwoju Regionalnego) to 824 376,75 zł, natomiast koszt całkowity przedsięwzięcia to niemal 969 855,00 zł. Projekt realizowany będzie na przestrzeni całego 2018 roku.