Realizując zapisy Uchwały Nr Nr LXX/433/24 Rady Gminy Piecki z dnia 19 lutego 2024 r. w sprawie utworzenia Gminnej Rady Seniorów w Pieckach i nadania jej statutu, Wójt Gminy Piecki ogłasza publiczny nabór kandydatów do składu Gminnej Rady Seniorów w Pieckach (dalej: Rada Seniorów) na kadencję 2024 - 2029, w wyniku którego wybranych zostanie 10 członków tej Rady.
1. Nabór kandydatów prowadzony będzie w terminie od dnia 17 czerwca 2024 r. do dnia 19 lipca 2024 r. do godz. 12:00.
2. Prawo zgłoszenia kandydata do Rady Seniorów przysługuje:
1) grupie 10 seniorów (tj. osób, które ukończyły 60 rok życia), zamieszkałych na terenie gminy Piecki;
2) przedstawicielom podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności organizacji pozarządowych oraz jednostek pomocniczych Gminy (każdy podmiot może zgłosić nie więcej niż 3 kandydatów do Rady Seniorów).
3. Kandydat na członka Rady Seniorów musi spełniać łącznie niżej wymienione warunki:
1) zamieszkiwać na terenie gminy Piecki;
2) wyrazić zgodę na kandydowanie.
4. Zgłoszenia kandydatów należy dokonać na formularzu zgłoszeniowym stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia wraz z oświadczeniem kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie oraz pisemną zgodą na przetwarzanie jego danych osobowych oraz stosownym załącznikiem do formularza:
a) załącznik nr 1 tj. wykaz osób udzielających poparcia kandydatowi do Gminnej Rady Seniorów w Pieckach należy wypełnić w przypadku kandydatów zgłaszanych przez grupę 10 seniorów,
b) załącznik nr 2 tj. dane podmiotu zgłaszającego kandydata do Gminnej Rady Seniorów
w Pieckach należy wypełnić w przypadku kandydatów zgłaszanych przez przedstawicieli podmiotów działających na rzecz osób starszych.
5. Formularz wraz z załącznikiem należy złożyć w Urzędzie Gminy Piecki w terminie do dnia 19 lipca 2024 r. do godz. 12:00. Zgłoszenia złożone po terminie nie będą podlegały weryfikacji (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Piecki).
6. W przypadku gdy do Rady Seniorów zgłoszonych zostanie mniej niż 10 kandydatów Wójt wyznaczy dodatkowy 7 - dniowy termin na zgłaszanie kandydatów. W przypadku gdy, mimo wyznaczenia dodatkowego terminu liczba zgłoszonych kandydatów do Rady Seniorów nie przekroczy 10, wszyscy zgłoszeni kandydaci uzyskują status członka Rady Seniorów bez przeprowadzania wyborów.
7. Wójt w drodze Zarządzenia, powołuje Komisję Wyborczą w składzie trzech osób spośród pracowników Urzędu Gminy Piecki.
8. Rada Seniorów wybierana jest przez uczestników Zgromadzenia Seniorów w głosowaniu bezpośrednim i tajnym. Uczestnikami Zgromadzenia Seniorów są zgłoszeni kandydaci do Rady Seniorów, którzy ze swojego grona wybiorą 10 członków Rady Seniorów. Zasady przeprowadzania głosowania zostały określone w statucie Gminnej Rady Seniorów w Pieckach.
9. Członkowie Rady Seniorów pełnią swoją funkcję społecznie i za udział w posiedzeniach nie przysługuje im wynagrodzenie ani rekompensata za utracone zarobki.
10. Skład osobowy Rady Seniorów zostanie ogłoszony przez Wójta Gminy Piecki w drodze Zarządzenia.