Wyczyść

15°C

Piecki

Wyczyść

Wilgotność: 74%

Wiatr: 17.70 km/h

  • 24 maj 2018

    Przewaga chmur 22°C 10°C

  • 25 maj 2018

    Zachmurzenie małe 22°C 12°C

Czy podoba Ci się nowa strona?

Tak - 66.7%
Nie - 27.8%
Nie mam zdania - 5.6%

Głosów ogółem: 18
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: wrzesień 30, 2014
62832
TodayToday444
YesterdayYesterday572
This_WeekThis_Week2455
This_MonthThis_Month12555
All_DaysAll_Days62832

Aktualności

17.03.2017 r. (piątek) w Babiętach znaleziono porzuconego psa.

Pies jest zadbany, posiada obrożę i wygląda na niedawno porzuconego.
Ktokolwiek zna właściciela psa proszony jest o kontakt z Urzędem Gminy Piecki
Obecnie pies znajduje się w Schronisku dla bezdomnych zwierząt „Mój dom”
Bagienice Małe 45a, 11-700 Mrągowo, tel. (89)7412854
i czeka na odnalezienie właściciela lub nowy dom.

http://schronisko-bagienice.mazury.pl/

Pies z Babięt

 

UWAGA !!!
Szukamy właściciela psa. Jest to zadbana suczka, młoda, umie chodzić na smyczy. Psina znaleziona została na trasie Świętajno-Rozogi. Dostarczona została do Piecek przez anonimową osobę. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 513 028 603.
Prosimy o przekazywanie informacji dalej, im więcej osób to zobaczy, tym większa szansa na znalezienie właściciela psiny.

znaleziony pies

Fot. UG Piecki

Od 2010 roku samorząd województwa warmińsko-mazurskiego realizuje akcję społeczną, której celem jest promowanie i zachęcanie, w szczególności mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego, do przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych organizacjom pożytku publicznego z naszego regionu.

W tym roku do włączenia się w akcję zaproszone zostały znane i lubiane osoby, które związane są z naszym regionem i zgodziły się zostać Honorowymi Ambasadorami akcj. Wród tych osób znaleśli się Iwona Pavlović, Andrzej Matracki i Paweł Matracki, Paweł Woicki, Henryka Bochniarz, Krzysztof Hołowczyc, Norbi i zespół Enej.

W wojewodztwie warmińsko-mazurskim prawo do otrzymania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych ma ponad 320 organizacji pożytku publicznego. Z danych pozyskanych z Izby Administracji Skarowej w Olsztynie wynika, że w ubiegłym roku mieszkańcy Warmii i Mazur przekazali organizacjom pożytku publicznego ponad 16,3 mln zł, z czego ponad 4,3 mln zł trafiło do organizacji z naszego regionu. Z analizy ubiegłorocznych zeznań podatkowych wynika także, że prawie 6 mln zł - to kwota stanowiąca wartość 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych w których podatnicy nie zadeklarowali chęci przekaznia 1% podatku organizacjom a jest to zatem wartość, która potencjalnie mogłaby jeszcze wpłynąć do organizacji pożytku publicznego, w tym organizacji z naszego regionu.

WIĘCEJ INFORMACJI O AKCJI ORAZ BAZĘ ORGANIZACJI DOSTĘPNA NA STRONIE: http://wspieramregion.pl/

 

1proc slider2000x620

owes olsztyn logo krzywe ob 01

Szanowni Państwo

Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP w partnerstwie z Działdowską Agencją Rozwoju S.A. realizuje projekt pn:
"Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie"
którego celem jest kompleksowe wsparcie przedsiębiorstw społecznych na terenie powiatów: Lidzbarskiego, Bartoszyckiego, Mrągowskiego, Kętrzyńskiego, Olsztyńskiego oraz Miasta Olsztyna.
Naszym zadaniem jest kompleksowe wspieranie rozwoju ekonomii społecznej w postaci usług szkoleniowych, doradczych i informacyjnych skierowanych do osób zainteresowanych założeniem spółdzielni socjalnej bądź ekonomizacją podmiotu ekonomii społecznej.
W związku z realizowanymi zadaniami, oferujemy różne rodzaje form wsparcia, w tym między innymi wsparcie finansowe, w postaci bezzwrotnych dotacji w wysokości do 24 000 zł na osobę oraz wsparcia pomostowego w wysokości do 1850 zł miesięcznie na nowo zatrudnianą Osobę zagrożoną wykluczeniem społecznym w przedsiębiorstwach społecznych - tj. Stowarzyszeniach i Fundacjach prowadzących działalność gospodarczą przez okres do 12 miesięcy prowadzenia działalności.
Nasi Pracownicy to doświadczeni fachowcy w zakresie tworzenia miejsc pracy dla Osób, które są zainteresowane podjęciem zatrudnienia w przedsiębiorstwie społecznym.
Udzielimy Państwu szczegółowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego i uzyskania konkretnych narzędzi do działania w ramach przedsiębiorstwa społecznego.
W przypadku zainteresowania szczegółami, zachęcam do kontaktu
- zorganizujemy spotkanie, podczas którego z chęcią przekaże Państwu wszelkie istotne szczegóły oraz warunki udziału w projekcie.
Zachęcam do kontaktu.

Mateusz Dobkowski
Kierownik Inkubatorów Przedsiębiorczości Społecznej

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej
WAMA-COOP
10-508 Olsztyn ul. A. Mickiewicza 21/23
tel./fax. 89 526 43 66 kom. 509 395 175
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.wamacoop.pl

 

KAŻDY MIKRO, MAŁY, ŚREDNI PRZEDSIĘBIORCA

 mający swoją siedzibę/ filię/ delegaturę/ oddział w województwie warmińsko – mazurskim

 może uzyskać nawet do 80% dofinansowania 

 Stowarzyszenie „Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka” dysponuje środkami unijnymi na dofinansowanie usług związanych z podnoszeniem kompetencji tj. szkoleń, kursów zawodowych, studiów podyplomowych, doradztwa i innych bez ograniczeń dla branży, tematyki, wartości pojedynczej usługi i miejsca jej realizacji.

TYLKO DZIĘKI NAM MOŻESZ OTRZYMAĆ DO 70 000,00 ZŁ DOFINANSOWANIA !!!

ZAPRASZAMY NA BEZPŁATNE SPOTKANIA INFORMACYJNE

 w czasie których zaprezentujemy zasady pozyskania środków bezpośrednio

od Stowarzyszenia:

22 lutego 2017 r. o godzinie 13.30 do Mrągowa

Urząd Miasta w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, sala sesyjna, Mrągowo

SKORZYSTAJ W SZYBKI I PROSTY SPOSÓB Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH JUŻ DZIŚ !!!

 LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Na spotkania informacyjne zgłaszać się można pod numerem telefonu 55 248-10-91 do 93 lub 727-022-531 lub poprzez wysłanie e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W informacji zgłoszeniowej prosimy podać miejsce spotkania lub termin.

W związku z uruchomieniem przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)  Bazy Usług Rozwojowych (BUR) przedsiębiorca  może ubiegać się o dofinansowanie na usługi szkoleniowe, dzięki którym ma możliwość rozwijać swoje kompetencje oraz realizować zamierzone cele edukacyjne i biznesowe.

Mikro, mały lub średni przedsiębiorca będzie mógł pozyskać dofinansowanie w wysokości do 80% wartości wybranego szkolenia.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą szkoleń organizowanych na terenie województwa warmińsko - mazurskiego, jakie oferuje Akademia Biznesu MDDP, dostępną na stronie internetowej: http://szkolenia-dofinansowane.net.

W ofercie znajdują się m.in. szkolenia: księgowe, finansowe, komputerowe, biznesowe, z kompetencji miękkich, prawne, kursy zawodowe.

Szkolenia mogą mieć zarówno w formę otwartą jak i zamkniętą i mogą być dopasowane do potrzeb danego przedsiębiorcy.

Więcej informacji można uzyskać pod nr tel: 22 208 28 58 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaprasza do udziału w konkursie „Pamiątka regionu Warmii i Mazur”.
Celem programu jest pozyskanie pamiątki turystycznej służącej promocji regionu.

Praca ma nawiązywać do charakterystyki regionu, a także jego dziedzictwa kulturowego.

Zwycięzcom zostaną przyznane nagrody w wysokości:

I Nagroda – 5000zł

II Nagroda – 3000zł

III Nagroda – 2000zł

Ostateczny termin składania prac upływa 30 czerwca 2017r.

Regulamin konkursu wraz z kartą zgłoszeniową znajdują się na stronie www.warmia.mazury.pl

w zakładce Turystyka i Promocja.

Szanowni Państwo,
     przypominam, iż obowiązuje Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków - wprowadzono całkowity zakaz wypuszczania drobiu z
budynków inwentarskich.
     Nieprzestrzeganie nakazów ww. rozporządzenia skutkować będzie nakładaniem
wysokich kar pieniężnych. Każdorazowe niezastosowanie się do nakazów proszę bezwzględnie zgłaszać do Powiatowego Lekarza Weterynarii z danego terenu.
     W związku z powyższym proszę o aktywne kontynuowanie akcji informacyjnej
dotyczącej zagrożenia ptasią grypą, szczególnie przez podległe jednostki /MOPS, GOPS,PCPR/, sołtysów.
 
Z poważaniem                             
Z upoważnienia Wojewody Warmińsko – Mazurskiego
Krzysztof KURIATA                       
Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Aktywne Razem mają ogromną przyjemność zaprosić Panie na spotkanie z Kobietami Wulkanu ze Stowarzyszenia Kilimandżaro, które odbędzie się 9 lutego o godz. 16.30 w GOKSiR „Pegaz” w Pieckach.
Stowarzyszenie Kilimandżaro tworzą kobiety w różnym wieku. Ich drogi splotły się przypadkiem – podczas szkoleń, kursów i warsztatów aktywizujących kobiety. Historia Stowarzyszenia sięga 2008 roku, kiedy powstał pomysł pierwszego wspólnego przedsięwzięcia górskiego – spełnienia marzeń dla jednych, dosięgnięcia szczytu możliwości dla innych.
Od tamtej pory Stowarzyszenie prężnie działa promując tworzenie kobiecych więzi międzypokoleniowych, kobiecą przedsiębiorczość oraz aktywny styl życia. Wzajemne wsparcie i motywacja do przełamywania słabości oraz budowania fizycznej sprawności owocują w formie wypraw wysokogórskich, których są organizatorkami i uczestniczkami.

zaproszenie kobiety wulkanu

Jeszcze raz serdecznie zapraszamy!

Spotkanie objęte jest honorowym patronatem Wójt Gminy Piecki.

logo krus

W styczniu br., decyzją Prezesa KRUS pana Adama Sekścińskiego, uruchomiono siódmą edycję konkursu dla uczniów szkół podstawowych, który co roku przyciąga ponad 32 tysiące młodych artystów, zainteresowanych tematem bezpieczeństwa w gospodarstwie rolnym. Tradycyjnie już honorowy patronat nad tym przedsięwzięciem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a wsparcia organizacyjnego udziela Państwowa Inspekcja Pracy. Patronat medialny sprawują redakcje: dwutygodnika AGRO SERWIS, Telewizji Interaktywnej Agronews.com.pl, Tygodnika Poradnik Rolniczy, magazynu rolniczego Agro Profil oraz Gospodarz.pl Twój Portal Rolniczy.
Celem konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą na terenach wiejskich, a także popularyzacja Wykazu czynności szczególnie niebezpiecznych związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 lat, który wskazuje na prace szczególnie zagrażające bezpieczeństwu najmłodszych mieszkańców wsi. Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem „Bezpiecznie na wsi to podstawa – środki chemiczne to nie zabawa”, które ma zwrócić uwagę uczniów wiejskich szkół podstawowych na zagrożenia związane z obecnością w gospodarstwie rolnym substancji chemicznych, w tym przede wszystkim substancji żrących, paliw, chemicznych środków ochrony roślin, nawozów (szczególnie wapna palonego) i rozpuszczalników organicznych, a także substancji szkodliwych powstających w procesie produkcji rolniczej.
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej, w dowolnej technice, w formacie A3, ilustrującej hasło konkursowe. W szkołach, które zgłoszą chęć uczestnictwa w konkursie, odbędą się szkoleniowe spotkania dzieci z pracownikami Kasy, których celem będzie przygotowanie merytoryczne młodych artystów. Wszystkie zgłoszone prace ocenią komisje regionalne, a najlepsze prace ze wszystkich województw będą oceniane przez Centralną Komisję Konkursową. Laureaci każdego ze szczebli otrzymają nagrody, a finał etapu centralnego będzie miał miejsce w Warszawie, gdzie autorzy najciekawszych prac otrzymają atrakcyjne nagrody: sprzęt multimedialny ufundowany przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, a także zestawy upominków przygotowane przez MRiRW, PIP, patronów Konkursu oraz firmy współpracujące.
UWAGA! Szkoły, których uczniowie chcą wziąć udział w konkursie, powinny skontaktować się z najbliższą jednostką terenową KRUS, gdzie uzyskają wszystkie niezbędne informacje na temat organizacji eliminacji. Termin nadsyłania prac konkursowych do Oddziałów Regionalnych Kasy upływa 10 kwietnia 2017 r.!
Szczegółowe zasady udziału w konkursie określa Regulamin dostępny na stronie www.krus.gov.pl
Zapraszamy do udziału!

Z końcem października ukończono przebudowę części drogi gruntowej łączącej Piecki i Cierzpięty. W ramach inwestycji przebudowano 1 km drogi. Niemal cały odcinek wykonano z mieszanek z kruszywa łamanego. Natomiast pierwsze 46 m drogi (zlokalizowane w Pieckach) wykonano z kostki betonowej. Inwestycja była realizowana dzięki wsparciu ze środków budżetu województwa, związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych. Wysokość dofinansowania to 80 tys. zł, natomiast koszt całej inwestycji to ok. 220 tys. zł.  

DSCF2248

DSCF2250

   10 kwietnia 2018 r. w Gminnym Ośrodku Kultury,Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach odbyły się gminne eliminacje XXXVI-go Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego *SPOTKANIA Z POEZJĄ *. Uczestnicy zostali wytypowani podczas eliminacji środowiskowych przepro- wadzonych przez szkoły podstawowe na terenie gminy Piecki ( Piecki, Nawiady, Krutyń).

Otwarcia Konkursu dokonała dyrektor GOKSiR Izabela Kozyra-Cybulska. Imprezę barwnie poprowadził Grzegorz Piątek. Wszyscy z nieukrywaną przyjemnością wysłuchali popisów 36 recytatorów młodszych i starszych.

   Recytatorzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych :

klasy I-III szkół podstawowych, klasy IV-VI szkół podstawowych oraz klasy VII i gimnazjalne. Każdy z uczestników zaprezentował jeden wybrany przez siebie utwór poetycki, a uczniowie kl.VII i gimnazjum dodatkowo fragment prozy. Prezentacje oceniane były przez jury w składzie :     Izabela Kozyra-Cybulska , Teresa Dworczak , Maria Jasińska.

Pierwsze miejsce w kategorii klas I-III szkół podstawowych zajęła Kornelia Suchecka / Piecki/, drugie- Oliwier Piątkowski/ Piecki /, trzecie – Michał Bobryk /Nawiady/ .

W kategorii klas IV-VI szkół podstawowych pierwsze miejsce zajęła Roksana Wasyk /Piecki/, drugie- Błażej Wieczorek / Krutyń /, trzecie – Amelia Sokołowska / Krutyń / .

W kategorii klas VII i gimnazjalnych pierwsze miejsce zajęła Dominika Jóźwik, drugie – Zuzanna Kieplin, trzecie – Weronika Jabkowska .

Laureaci obdarowani zostali atrakcyjnymi nagrodami książkowymi. Zdobywcy pierwszych , drugich i trzecich miejsc będą reprezentować naszą gminę na eliminacjach rejonowych w Centrum Kultury i Turystyki w Mrągowie , które odbędą się 15 maja 2018 r. o godz.10.00.

                                                                                                      Organizator Jolanta Duszak DSCN9191 DSCN9203 DSCN9210 DSCN9215 DSCN9220 DSCN9267 DSCN9273 DSCN9279 DSCN9285 DSCN9338 DSCN9341 DSCN9345    

Lokalna Grupa Działania „Mazurskie Morze” w dniach od 14 do 28 maja zaprasza do składania wniosków o powierzenie grantu. Granty mogą dotyczyć zachowania dziedzictwa lokalnego, promocji obszaru objętego LSR, w tym produktów i usług lokalnych, a także wzmocnienia kapitału społecznego, w tym poprzez podnoszenie wiedzy społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych. Szczegółowe informacje o grantach można znaleźć na stronie internetowej LGD „Mazurskie Morze: http://www.lgd.mazurskiemorze.pl/index.php?start=6 lub też pod numerem telefonu: 87/423 85 20, a także w siedzibie LGD: ulica Leśna 22, 12-250 Orzysz. 

Lokalna Grupa Działania „Mazurskie Morze” w dniach od 14 do 28 maja zaprasza do składania wniosków o powierzenie grantu. Granty mogą dotyczyć zachowania dziedzictwa lokalnego, promocji obszaru objętego LSR, w tym produktów i usług lokalnych, a także wzmocnienia kapitału społecznego, w tym poprzez podnoszenie wiedzy społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych. Szczegółowe informacje o grantach można znaleźć na stronie internetowej LGD „Mazurskie Morze: http://www.lgd.mazurskiemorze.pl/index.php?start=6 lub też pod numerem telefonu: 87/423 85 20, a także w siedzibie LGD: ulica Leśna 22, 12-250 Orzysz. 

Gmina Piecki kolejny raz korzysta ze wsparcia Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Przedsięwzięcie polegające na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, realizowane było w okresie wrzesień - październik 2017 r. W tym czasie usunięto niebezpieczny wyrób z 14 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy. Łączna waga azbestu wyniosła ponad 51,5 Mg. Przedsięwzięcie realizowało Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane T-TEL Tomasz Wieczorek z Bielska-Białej. Kwota uzyskanego dofinansowania to ponad 18,7 tys. zł .   1235  NFOŚ pelna nazwa P6080005

Zapraszamy na spotkania informacyjne o możliwościach otrzymania dofinansowania na realizację projektów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju obszaru LGD Mazurskie Morze26 kwietnia 2018 r., godz. 11.00 – Starostwo Powiatowe w Mrągowie (sala nr 8)27 kwietnia 2018 r., godz. 11.00 – Starostwo Powiatowe w Piszu (sala nr 50, II p.)

LGD „Mazurskie Morze” ogłosiła i planuje ogłosić nabory wniosków o dofinansowanie w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Mazurskie Morze” na lata 2014-2020.W ramach naborów o powierzenie grantów możliwe będzie uzyskanie dofinansowania do 25.000zł i do 100% kosztów kwalifikowalnych na działania w zakresach:1. Wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych2. Promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych3. Zachowanie dziedzictwa lokalnegoW ramach pozostałych naborów można ubiegać się o dofinansowanie na:- rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej, lub rekreacyjnej, lub kulturalnej,- rozwój działalności gospodarczej,- różnicowanie działalności rybackiej.Na spotkaniu przekażemy informację o zasadach i warunkach ubiegania się o pozyskanie dofinansowania. Zapraszamy też do zapoznania się z ogłoszeniami o naborze zamieszczonymi na stronie www.lgd.mazurskiemorze.pl 

URZĄD GMINY PIECKIul. Zwycięstwa 3411-710 PIECKITelefon: +48 89 742 20 29Fax: +48 89 742 20 65gmina@piecki.com.pl  

Rozkład zajęć sportowych na orliku dla dzieci z Gminy PieckiWtorek:15:00-16:00 – dzieci rocznik 2011- 201216:00-17:30 – trening trampkarzy „Żagiel” Piecki17:30-18:30 – dzieci rocznik 2009 – 201018:30-20:00 – zajęcia innych grup wiekowychCzwartek:15:00-16:00 – dzieci rocznik 2006 – 200816:30-17:30 – grupa dziewcząt 2004 – 2006 (możliwość zgłoszenia osób chętnych z innych roczników)18:00-20:00 – trening SMS „ Old boys” Piecki

Prowadzący: Trener UEFA C Jerzy PopławskiNr telefonu : 608 127 350

Zapraszam wszystkich chętnych na zajęcia oraz rodziców do konsultacji w ramach grup, uczestniczących w zajęciach.

♦Przy braku pogody, zajęcia będą odbywały się na hali sportowej w Szkole Podstawowej w Pieckach.

dziecko z piłką

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie ogłosił Program umożliwiający osobom fizycznym uzyskać wsparcie w zakresie różnego rodzaju działań środowiskowych. Cel programu: - Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez promocję e-mobilności; - Ograniczenie emisji zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery poprzez likwidację źródeł niskiej emisji, termomodernizację oraz zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych; - Ochrona wód gruntowych i gleby przed zanieczyszczeniami, racjonalne korzystaniez zasobów wodnych; - Ograniczenie negatywnego oddziaływania azbestu. Rodzaje przedsięwzięć podlegających finansowaniu: Linia „ENERGIA” · E1 – budowa źródeł energii elektrycznej na potrzeby własne; · E2 – zakup pojazdów o napędzie elektrycznym; · E3 – budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Linia „WODA” · W1–budowa, przebudowa i modernizacja indywidualnych i grupowych instalacji kanalizacyjnych i wodociągowych (przyłącza, oczyszczalnie przydomowe); · W2 – budowa systemów retencji wody; · W3 – budowa studni i ujęć wody na potrzeby bytowe, modernizacja SUW. Linia „ATMOSFERA” · A1– budowa, przebudowa, modernizacja indywidualnych źródeł ciepła (likwidacja źródeł niskiej emisji), wykorzystanie odnawialnych źródeł energii do produkcji ciepła lub/i chłodu; · A2 – kompleksowa termomodernizacja budynków mieszkalnych; · A3 – wymiana pokryć dachowych zawierających azbest. Beneficjenci: 1.Osoby fizyczne lub grupy osób posiadające prawo do dysponowania budynkiem mieszkalnym zlokalizowanym na terenie województwa warmińsko -mazurskiego. Przez „dysponowanie” nieruchomością należy rozumieć prawo własności (w tym współwłasność) lub użytkowanie wieczyste. 2. Przez budynek mieszkalny należy rozumieć budynek przeznaczony i wykorzystywany na cele mieszkaniowe co najmniej w 70% powierzchni całkowitej. Przez dom jednorodzinny należy rozumieć istniejący budynek wolnostojący albo samodzielną część domu bliźniaczego lub szeregowego, przeznaczony i wykorzystywany na cele mieszkaniowe, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość. 3. W przypadku budynków wykorzystywanych sezonowo (domów letniskowych) możliwe jest korzystanie jedynie z linii W1, W2, W3 i A3. 4.W przypadku działania A3 dopuszcza się wymianę pokryć z innych budynków: garaże, stodoły, budynki inwentarskie. Sposób dofinansowania: 1. Dofinansowanie w ramach Programu udzielane jest w formie pożyczki. 2. Beneficjent może otrzymać dofinansowanie w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia. Minimalny udział własny Beneficjenta wynosi 10%. 3. Koszty kwalifikowane oraz limity kosztów określają poszczególne linie Programu EWA. 4. W ramach Programu EWA Wnioskodawca może ubiegać się o przyznanie dofinansowania kilku działań jednocześnie. 5. Łączna wysokość dofinansowania z Funduszu nie może przekroczyć 300 tys. złotych. 6. Kwalifikowalność kosztów rozpoczyna się z dniem 01.01.2017 r. 7. Udzielona pożyczka może być częściowo umorzona. Umorzeniu może podlegać do 10% wartości udzielonej pożyczki. 8.W przypadku, gdy Wnioskodawca uzyskał dofinansowanie przedsięwzięcia w postaci środków publicznych z innych źródeł, koszty kwalifikowane obniża się o wysokość uzyskanej pomocy. 9. Podatek od towarów i usług (VAT) nie stanowi kosztu kwalifikowanego zadań za wyjątkiem sytuacji, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, Beneficjent nie ma możliwości jego odliczenia. 10. Fundusz pobiera prowizję za udzielenie pożyczki w wysokości 1% kwoty udzielonego dofinansowania, pobieraną z pierwszej transzy pożyczki. Oprocentowanie pożyczki wynosi 2% w skali roku, lecz nie więcej niż 1,5% WIBOR 12M. Maksymalny okres kredytowania pożyczki, liczony od daty wypłaty pożyczki do daty spłaty ostatniej raty wynosi 5 lat. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej WFOŚIGW:    http://wfosigw.olsztyn.pl/  -  zakładka środki krajowe.
Wójt GminyAgnieszka Kurczewskatel. 89 742 20 29SkarbnikAgata Naumowicztel. 89 742 11 44Sekretarz GminyBożena Wołkowicztel. 89 742 11 00Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i RolnictwaKierownik ReferatuMarek Hajkotel. 89 742 11 66Stanowisko pracy do spraw budownictwa i remontówJanusz Rutkowskitel. 89 742 22 53Stanowisko pracy do spraw utrzymania czystości i planowania przestrzennegoLidia Żarnoch-Micińska, Anna Glazer-Obłoczyńskatel. 89 742 22 54Stanowisko pracy do spraw ewidencji działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i umów dzierżawyElżbieta Nadolnatel. 89 742 22 53Stanowisko pracy do spraw gospodarki nieruchomościamiDanuta Biedrzyckatel. 89 742 22 52Kierownik Referatu FinansowegoBeata Deptułatel. 89 742 00 68Stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowejMałgorzata Morawskatel. 89 742 00 25Marta Lechtel. 89 742 00 25 Stanowisko pracy do spraw księgowości podatkowej ds. egzekucji podatków i opłatAnna Pielachtel. 89 742 00 62 Stanowisko pracy do spraw księgowości podatkowej ds. wymiaru podatkówJulita Wróbeltel. 89 742 22 51Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, dowody osobisteMaria Bongarctel. 89 742 11 70Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznychMarta Micińska-Kulas tel. 89 742 11 70Samodzielne stanowisko ds. Drogownictwa, Ochrony PrzyrodyRyszard Kosaktel. 89 742 22 55 Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno gospodarczychMałgorzata Boruchtel. 89 742 20 29Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady Gminy i jej organówJoanna Kaczyńskatel. 89 742 22 50Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadrowychAgnieszka Końpatel. 89 742 22 58Dwuosobowe stanowisko pracy do spraw funduszy unijnych i promocji gminyHubert Sadownikowtel. 504 919 266Karolina Obłoczyńska-Burcz (zastępstwo za Edytę Szmigiel)tel. 89 742 19 62 Samodzielne stanowisko do spraw opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymiElżbieta Krzemińskatel. 89 613 19 32Samodzielne stanowisko pracy ds. wojskowych i obrony cywilnejMarta Przekadzińskatel. 89 742 22 57 Samodzielne stanowisko pracy ds. ochrony środowiskaAgata Hajkotel. 89 742 23 20InformatykTyberiusz Maksymowtel. 505 055 074

Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu w ramach Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze na lata 2014-2020 zagospodarowana zostanie przestrzeń w centrum miejscowości Piecki - obszar między drogą prowadzącą do ośrodka zdrowia, a Kościołem. Niezagospodarowany obecnie teren dzięki planowanym pracom zyska nowe oblicze. 

Zakres inwestycji obejmuje wytyczenie ciągów pieszych, lokalizację małej architektury, oświetlenia, nasadzenia roślinności ozdobnej w formie krzewów, bylin, uzupełnienie istniejącego drzewostanu. Głównym punktem parku będzie plac w postaci okręgu wypełniony ławkami parkowym, pergolami oraz fontanną w centralnej części placu. Plac otoczony będzie następnie trawami ozdobnymi oraz bylinami. Ścieżki zostały zaprojektowane w taki sposób by przejście przez nie było najprostsze. Dopełnione jest to ławkami, elementami małej architektury oraz lampami parkowymi. Zaprojektowano również trawiaste łączki piknikowe. Na terenie stworzony zostanie również mniejszy plac, w otoczeniu którego również znajdą się ławki. 

Uzyskana kwota dofinansowania to 300 000,00 zł. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach działania „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność" w ramach Priorytetu 4 "Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej', objętego Programem Operacyjnym "Rybactwo i Morze". Projekty kierowane były do Lokalnej Grupy Działania Mazurskie Morze z Orzysza, która odpowiadała m.in. za ocenę zgodności operacji z Lokalną Strategią Rozwoju. Dalszą ocenę prowadził Urząd Marszałkowski w Olsztynie. Umowa o dofinansowanie została zawarta 5 kwietnia 2018 r. Realizacja całego przedsięwzięcia planowana jest do połowy przyszłego roku.

Zapraszamy Państwa do udziału w V Edycji akcji promocyjnej „Mazury za pół ceny"!Do udziału w przedsięwzięciu zachęcamy przedstawicieli:- branży turystycznej (właściciele hoteli, pensjonatów, agroturystyki, usług turystycznych np. wypożyczalnie sprzętu, organizacja imprez turystycznych, itp.),- branży okołoturystycznej (instytucje kulturalne, naukowe, rozrywkowe, sportowe, sklepy, usługi gastronomiczne/transportowe/reklamowe/fryzjerskie i inne, salony odnowy biologicznej, itp.).Okres trwania akcji: 01.12.2015 r.- 15.03.2016 r. (z wyłączeniem Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra)

Ideą akcji jest promocja regionu w okresie zimowym połączona z obniżeniem cen o 50% na oferowany przez Państwa produkt lub/i usługę w dowolnym terminie (weekend, tydzień lub cały okres akcji). Państwa oferty zostaną zamieszczone i promowane na stronie internetowej www.mazuryzapolceny.pl oraz na Facebooku (profil Mazury za pół ceny).Aby zgłosić swój obiekt do udziału w akcji "Mazury za pół ceny" należy pobrać i wypełnić deklarację uczestnictwa w akcji "Mazury za pół ceny"(ze strony www.mazuryzapolceny.pl ). Podpisany dokument należy wysłać pocztą elektroniczną, faxem na nr 87 423 23 74 lub dostarczyć osobiście do biura w Piszu na Pl.Daszyńskiego 16 (Budynek PDK, 1 piętro).Oferta powinna zawierać: rodzaj usługi, cenę regularną czyli 100% i cenę po 50% zniżce, termin realizacji, kontakt do osoby, która w Państwa obiekcie będzie odpowiedzialna za system rezerwacji i realizację wykonania usługi.

Termin nadsyłania zgłoszeń: do 15 listopada 2015 r.Koszty uczestnictwa w akcji:- Członkowie Lokalnych Organizacji Turystycznych (Giżycko, Mrągowo, Węgorzewo) - 20,00 zł- przedsiębiorcy nie będący członkami Lokalnych Organizacji Turystycznych - 50,00 zł,

Wpłaty można dokonać osobiście w biurze LOT MP lub na nr konta: 37 1020 4753 0000 0602 0054 6648, w tytule wpisując „Akcja Mazury za pół ceny". Po zaksięgowaniu odpowiedniej kwoty Państwa oferta zostanie dodana na stronę www.mazuryzapolceny.pl.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie uruchamia nowy program pożyczkowy dla osób fizycznych „EWA plus” Program „EWA plus” (E-nergia, W-oda, A-tmosfera) jest kontynuacją programu „PROSUMENT”. Skierowany jest do osób fizycznych. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie nie tylko kontynuuje działania związane z wymianą w gospodarstwach domowych pieców węglowych na te opalane biomasą (głównie pelletem), pomp ciepła i budowę instalacji fotowoltaicznych ale dodatkowo tworzy możliwości kompleksowej termomodernizacji domów mieszkalnych przez ocieplenie ścian zewnętrznych i stropów, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, modernizację instalacji CO, czy wreszcie wymianę pokrycia dachowego zawierającego azbest. Stwarzamy także możliwość rozwiązania problemów wodnych, ściekowych, tam gdzie sieci publiczne są nieopłacalne ekonomicznie ze względu na kolonijną zabudowę poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków i studni. Promujemy nowe rozwiązania poprzez finansowanie samochodów elektrycznych zero emisyjnych. Wszystkie te działania powinny w przyszłości nie tylko poprawić standard życia mieszkańców Warmii i Mazur ale przede wszystkim zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza (dzisiaj wysokie na osiedlach domów jednorodzinnych) oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy naszego regionu. Dokumentacja programu „EWA plus” znajduje się na stronie www.wfosigw.olsztyn.pl zakładka Portal Beneficjenta/ środki krajowe/ baza informacji o dofinansowaniu (ostatni wiersz). Wnioski przyjmowane będą od 1 marca wyłącznie elektronicznie. Generator wniosków znajduje się na Portalu Beneficjenta/ środki krajowe. Zapraszamy do nowo otwartego punktu kontaktu z Państwem, przy ulicy Prostej 20 D w Olsztynie. tel. 89/522 02 05
Rada Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłasza 15. edycję Konkursu „Godni Naśladowania”. Celem Konkursu jest upowszechnianie na poziomie regionalnym i lokalnym aktywności obywatelskiej i społecznej prowadzonej przez organizacje pozarządowe, grupy nieformalne oraz działaczy społecznych. Ponadto Konkurs promuje działania samorządów oraz przedsiębiorców, którzy podejmują i rozwijają współpracę z podmiotami obywatelskimi na rzecz dobra wspólnego. W tym roku Konkurs odbywa się w czterech Kategoriach: - Organizacja Godna Naśladowania- Pozarządowiec Godny Naśladowania- Samorząd Godny Naśladowania- Przedsiębiorca Godny Naśladowania- Zgłoszeń do Konkursu mogą dokonywać organizacje pozarządowe, osoby fizyczne, osoby prawne, organy administracji publicznej, podmioty dialogu obywatelskiego oraz kościoły i związki wyznaniowe. Termin zgłaszania wniosków - 14 maja 2018 r. (poniedziałek). Rozstrzygnięcie Konkursu oraz nagrodzenie laureatów nastąpi podczas Warmińsko-Mazurskiego Forum Organizacji Pozarządowych w dniu 11 czerwca 2018 r. w Olsztynie. Laureaci otrzymają statuetki, nagrody finansowe i rzeczowe. Regulamin Konkursu oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie Rady: http://www.ropwwm.org.pl/aktualnosci/734/rusza-pietnasta-edycja-konkursu-godni-nasladowania.html
Tegoroczne dożynki w gminie Piecki odbyły się 13 września w pieckowskim amfiteatrze. Liczne grono rolników z całej gminy wraz z bliskimi oraz gośćmi świętowało zakończenie prac na polach. Przepiękne wieńce wykonanewg sztuki ludowej przez mieszkańców sołectw były podziękowaniem za zebrane plony. W tym roku w w konkursie na najpiękniejszy wieniec dożynkowy wzięło udział 10 sołectw: Nawiady, Cierzpięty, Prusinowo, Nowy Most, Osiedle 35-lecia w Pieckach, Dłużec, Stare Kiełbonki, Ganty, Brejdyny i Machary. Pierwsze miejsce zdobył wieniec z sołectwa Ganty, drugie z sołectwa Brejdyny, trzecie z Machar. Całą imprezę uświetniły występy dzieci z GOKSiR: „Happy Kids", oraz „Zespół niespokojnych nóg". Podczas dożynek swój jubileuszowy, bo 180 występ dała „Iskierka Nadziei" w przedstawieniu teatralnym „Chłop potęgą jest i basta". Na scenie wystąpiły również zespoły: „Pieckowianie", „Mazurski Ton", „Taraka". Wieczorem dla zebranych zagrali: „ROCKkONia" „Ukryta Strona Miasta", Małgorzata Główka oraz „Kontrakt".Ze względu na panującą w tym roku suszę było to wyjątkowe święto. Rolnikom życzymy siłi wytrwałości. Filmik z dożynek można obejrzeć na:https://www.youtube.com/watch?v=jhk22PzN7uk&feature=em-upload_owner  DSC 5882 DSC 5884   DSC 5936 DSC 5939 DSC 5965 DSC 6152 DSC 6144 DSC 6147 Fot. Henryk Muszyński

Gmina Piecki wspiera projekt pod nazwą: „NOWE UMIEJĘTNOŚCI – WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI – powiat mrągowski, piski”, wdrażany przez Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia. Działanie umożliwia wsparcie osób chcących podnieść poziom swoich kompetencji i umiejętności poprzez odbycie kursu językowego (język angielski, język niemiecki, język francuski), kursu komputerowy lub szkolenia z zakresu zarządzania projektem (planowanie i osiąganie celów).

Kto może uzyskać pomoc?

Każda osoba dorosła (18+) posiadająca wykształcenie co najwyżej średnie i /lub wiek powyżej 50 roku życia, zamieszkująca, ucząca się lub pracująca na terenie powiatów mrągowskiego, lub piskiego lub woj. warmińsko-mazurskiego, która z własnej inicjatywy jest zainteresowana podnoszeniem poziomu kompetencji i umiejętności, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą. Warunek dotyczący wykształcenia (co najwyżej średniego) nie dotyczy osób w wieku 50+.

Finansowanie

- 90 % dofinansowanie

- 10 % wkład własny uczestnika

Wsparcie dodatkowe:

  • dofinansowanie do egzaminów poprawkowych,
  • zwrot kosztów dojazdu  na miejsce szkolenia,
  • zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi,
  • coaching indywidualny.

Etapy realizacji wsparcia:

  1. Złożenie wniosku o przyznanie wsparcia przez beneficjenta.
  2. Wskazanie przez beneficjenta firmy szkoleniowej, w której będzie realizowane szkolenie. (szkolenie musi kończyć się egzaminem i wydaniem certyfikatu, beneficjent musi przystąpić do egzaminu, nie musi go zdać).
  3. Podpisanie umowy z beneficjentem i firmą szkoleniową.
  4. Udział beneficjenta w szkoleniu.
  5. Po zakończeniu szkolenia – przedstawienie zaświadczenia o przystąpieniu do egzaminu lub certyfikatu/ zaświadczenia (na tej podstawie rozliczane są środki).

Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpi w lutym 2017 roku. Aktualne informacje o prowadzonych działaniach będą zamieszczane na  stronie internetowej stowarzyszenia: http://www.frr.org.pl

Informacja również w Urzędzie Gminy Piecki: pokój nr 12 , tel. 89/742 19 62.

 

VIDEO RELACJE