Pochmurno

17°C

Piecki

Pochmurno

Wilgotność: 100%

Wiatr: 11.27 km/h

  • 16 Lip 2018

    Przelotne burze 23°C 15°C

  • 17 Lip 2018

    Przelotne burze 24°C 17°C

Czy podoba Ci się nowa strona?

Tak - 66.7%
Nie - 27.8%
Nie mam zdania - 5.6%

Głosów ogółem: 18
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: wrzesień 30, 2014
97448
TodayToday727
YesterdayYesterday714
This_WeekThis_Week727
This_MonthThis_Month10531
All_DaysAll_Days97448

Aktualności

ZARZĄDZENIE Nr 38/2015

Wójta Gminy Piecki

z dnia 2 kwietnia 2015 roku

w sprawie rozstrzygnięcia konkursu ofert z zakresu kultury fizycznej i sportu, promocji kultury, sztuki tradycji regionalnych orazbezpieczeństwa publicznego i ochrony osób przebywających na wodach i terenach przywodnych

Na podstawie art. 15 ust. 1 i ust. 2 h ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j. t. Dz. U. z 2014 r. poz. 118 z poz. zm.) i Uchwały LIII/236/14 Rady Gminy Piecki z dnia 31 października 2014 r. w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015” oraz Uchwały II/5/14 Rady Gminy Piecki z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na 2015 r. zarządzam, co następuje:

§1.

Po rozpatrzeniu protokołu Komisji Konkursowej i przeanalizowaniu kart oceny w ramach przeprowadzonej oceny, oferenci uzyskali następujące dofinansowanie:

Lp.

Nazwa organizacji

Działanie

Kwota dofinansowania

1

Ochotnicza Straż Pożarna
w Nawiadach

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

1000 zł

2

Klub Sportowy „Żagiel Piecki”

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

17700 zł

3

Chorągiew Warmińsko-Mazurska Związku Harcerstwa Polskiego, Hufiec Mrągowo

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

1900 zł

4

Ochotnicza Straż Pożarna
w Krutyni

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

1000 zł

5

LUKS „Orlik” Nawiady

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

2000 zł

6

Stowarzyszenie Miłośników Sportu „Old boys” Piecki

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

3000 zł

7

Uczniowski Klub Sportowy „Hetman” w Baranowie

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

3000 zł

8

Ochotnicza Straż Pożarna w Starych Kiełbonkach

Rozwijanie kultury fizycznej i sportu

3400 zł

9

Fundacja Alternatywnej Edukacji „ALE”

Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych

700 zł

10

Mrągowskie Stowarzyszenie Niemieckie Miasta i Rejonu Mrągowa „ Niedźwiedzia Łapa”

Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych

2200 zł

11

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Turystyki Wiejskiej

Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych

2200 zł

12

Stowarzyszenie Dzieci Wojny
w Polsce Oddział Mrągowo,
Zarząd gminny w Pieckach, Zespół Teatralny Iskierka Nadziei

Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych

2700 zł

13

Ochotnicza Straż Pożarna
w Krutyni

Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych

1200 zł

14

Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Oddział Miejsko – Powiatowy

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona osób przebywających na wodach i terenach przywodnych

3000 zł

§2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

Wójt Gminy Piecki

działając na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j. t. Dz. U. z 2014 r. poz. 118 z poz. zm.) i Uchwały LIII/236/14 Rady Gminy Piecki z dnia 31 października 2014 r. w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015" oraz Uchwały II/5/14 Rady Gminy Piecki z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na
2015 r.


ogłasza otwarty konkurs ofert
na realizację zadań własnych Gminy Piecki w roku 2015:


I. Rodzaj zadań:


• Rozwijanie kultury fizycznej i sportu
Upowszechnianie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych sportów masowych, gier zespołowych, tenisa stołowego, ziemnego, kajakarstwa i żeglarstwa, kolarstwa, sztuk walki oraz bilard, pomoc w szkoleniu sportowym dzieci i młodzieży w zakresie gier zespołowych, tenisa stołowego, kajakarstwa i żeglarstwa, kolarstwa oraz sztuk walki.
Podstawowy zakres zadań obejmuje:
- prowadzenie działalności wychowawczej i popularyzatorskiej w zakresie kultury fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych z terenu gminy Piecki,
-organizowanie zajęć, treningów, zawodów oraz imprez sportowo – rekreacyjnych z udziałem dzieci, młodzieży i dorosłych,
- umożliwianie dzieciom, młodzieży i dorosłym uczestnictwa w zawodach
- organizowanie zajęć, treningów, zawodów oraz imprez sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci, młodzieży i dorosłych,
- umożliwianie dzieciom, młodzieży i dorosłym uczestnictwa w rozgrywkach i imprezach sportowo – rekreacyjnych na wyjazdach,
- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego oraz promowanie zdrowego stylu życia.


• Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych
Promocja kultury i tradycji regionalnych, upowszechnianie kultury i sztuki twórców profesjonalnych i amatorskiego ruchu kulturalnego.
Podstawowy zakres zadań obejmuje:
- prowadzenie działalności kulturalnej i artystycznej (m.in. ludowej) promującej region Warmii i Mazur, w tym w szczególności gminę Piecki
- organizowanie występów i imprez kulturalnych połączonych np. z prezentacją rękodzieła ludowego
- prezentowanie tradycji ludowych i kulinarnych podczas różnego rodzaju spotkań, wystaw targów itp. imprez

• Bezpieczeństwo publiczne i ochrona osób przebywających na wodach i terenach przywodnych
Zabezpieczenie osób przebywających na wodach, pływających, oraz uprawiających sporty wodne na wodach na terenie gminy Piecki, zapewnienie bezpieczeństwa ludności na terenach przywodnych gminy Piecki, stałą współpracę z Komendą Powiatową Policji w zakresie zabezpieczenia i ochrony osób przebywających na wodach na terenie gminy Piecki.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacje zadań:
Wysokość środków publicznych na realizacje zadań – 45 000 zł w tym na:
• Rozwijanie kultury fizycznej i sportu – 33 000 zł
• Promocja kultury, sztuki i tradycji regionalnych – 9 000 zł
• Bezpieczeństwo publiczne i ochrona osób przebywających na wodach i na terenach przywodnych – 3 000 zł

III. Zasady przyznawania dotacji:
Wnioski o dofinansowanie mogą składać podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wymienione w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające na rzecz mieszkańców Gminy Piecki.
Podmiot ubiegający się o dofinansowanie składa ofertę, która powinna być zgodna ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy
o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 6, poz. 25) i powinna zawierać:
- szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
- termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania,
- informację o wcześniejszej działalności podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie,
- deklarację o zamiarze odpłatnego i nieodpłatnego wykonania zadania.

Do oferty należy dołączyć załączniki:
- kopia aktualnego odpisu z KRS, innego rejestru lub ewidencji z potwierdzeniem zgodności
z aktualnym stanem prawnym i faktycznym
- w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną, inny niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (ów).
- załączniki powinny być złożone w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione.

Dopuszcza się składanie oferty częściowej.
Dopuszcza się możliwość wyboru więcej niż jednego oferenta na realizację jednego zadania.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Podmioty, które pozyskały partnerów do realizacji przedłożonego projektu, zobowiązane są dołączyć kopię porozumienia partnerskiego, określającego reguły partnerstwa oraz jednoznacznie określającego wiodącą rolę jednego podmiotu odpowiedzialnego za całość projektu i jego rozliczanie.
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania oferent jest zobowiązany do wprowadzenia korekty kosztorysu projektu

Dotacje nie mogą być udzielane na:
- przedsięwzięcia, które są dofinansowywane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
- pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
- zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
- budowę, nabycie nieruchomości, lokali, gruntów, itp.
- najem lub dzierżawę budynków, lokali, gruntów (chyba, że wynika to bezpośrednio
z realizacji zadania),
- prace remontowo-budowlane,
- zadania inwestycyjne,
- udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym,
- działalność gospodarczą, polityczną i religijną,
- podatki, cła, opłaty skarbowe, leasingowe oraz zobowiązania z tytułu otrzymanych kredytów,
- koszty kar i grzywien, a także koszty procesów sądowych,
- działalność statutową, niezwiązaną z realizowanym zadaniem.


Dotacja może być udzielona m.in. na:
- wynagrodzenie osób realizujących zadanie, w wysokości nieprzekraczającej 50 % wartości projektu,
- promocję realizowanego zadania - plakaty, ulotki, zaproszenia, banery, ogłoszenia, itp.,
- zakup drobnego sprzętu i materiałów potrzebnych do realizacji zadania, wynikający ze specyfiki realizowanego zadania.
Koszty materiałów biurowych, piśmienniczych, usług pocztowych, internetowych, opłat za media oraz sprzątanie pomieszczeń, amortyzacja nie mogą przekroczyć 5 % całości kosztu realizacji zadania.

WYMAGANY JEST MINIMUM 10 % FINANSOWY WKŁAD WŁASNY PODMIOTU, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADANIA.
Wkład własny finansowy podmiotu tworzą wyłącznie środki finansowe.
Pozafinansowy wkład własny w realizację zadania (np. świadczenie wolontariuszy, zasoby rzeczowe) jest wkładem rzeczowym i powinien być uwzględniony w części IV oferty.
Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Wójtem Gminy Piecki a podmiotem, którego oferta została wybrana. Pozostałe zasady przyznawania środków finansowych regulują przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy prawa. Nie dopuszcza się rozliczania wydatków poniesionych przed terminem zawarcia umowy.

IV. Termin i warunki realizacji zadania:
Termin realizacji zadań: marzec– grudzień 2015 r. (jednak nie wcześniej niż od dnia ogłoszenia wyników)
Zadanie winno być wykonane w 2015 roku w terminie wskazanym w umowie.
Zadanie winno być realizowane w taki sposób, by swoim zasięgiem objąć maksymalna liczbę mieszkańców gminy Piecki, w zależności od rodzaju realizowanego zadania.
Zadanie winno być zrealizowane z należytą starannością, w sposób celowy, zgodnie
z warunkami określonymi w ofercie i w umowie.

V. Termin składania ofert:

Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 marca 2015 r. w godzinach pracy Urzędu w kopercie z adnotacją „KONKURS OFERT 2015" oraz nazwą zadania na które jest składana oferta w kancelarii Urzędu Gminy w Pieckach, ul. Zwycięstwa 34, 11–710 Piecki, pokój nr 7, lub przesłać pocztą na w/w adres, przy czym o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do kancelarii Urzędu.

Formularze ofert dostępne są w komórce ds. pozyskiwania środków i współpracy
z organizacjami pozarządowymi w Urzędzie Gminy w Pieckach, pok. 12, tel. 89/742 19 62 oraz na stronie internetowej: www.bip.warmia.mazury.pl/piecki_gmina_wiejska/

Podmioty, które składają kilka ofert w konkursie – powinny złożyć każdą ofertę odrębnie oraz jeden komplet załączników.

Oferty niezgodne ze wzorem (stanowiącym załącznik nr 2) lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Na etapie oceny formalnej oferty, podmiotowi służy prawo dokonania jednorazowej korekty lub uzupełnienia oferty.

Niedokonanie korekty lub uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, będzie skutkować odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.

VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert:
Rozpatrzenie prawidłowo złożonych ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi najpóźniej do dnia 27 marca 2015 r.
Propozycji podziału środków dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Piecki. Dokonując wyboru ofert, komisja konkursowa będzie brała pod uwagę
w szczególności:
a) kompletność oferty,
b) zgodność projektu z priorytetami zadania,
c) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym
w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych podmiotu albo pozyskanych źródeł,
d) możliwość realizacji zadania przez podmiot,
e) wysokość środków publicznych,
f) analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim,
z uwzględnieniem terminowości i rzetelności ich realizacji oraz sposobu otrzymanych na ten cel środków,
g) dostępność planowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Piecki i przewidzianą liczbę odbiorców.

Przy ocenie ofert, każdy z członków komisji przyznaje punkty wg indywidualnej karty oceny projektu, będącej jednym z załączników do Zarządzenia nr 21/2015 Wójta Gminy Piecki z 26 lutego 2015 r. Końcową oceną oferty jest suma punktów (maksymalnie 80 punktów) za wszystkie kryteria wszystkich członków komisji, uczestniczących w ocenie.

Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy Piecki,
po uzyskaniu opinii komisji opiniującej. Poszczególnym podmiotom może być przyznana więcej niż jedna dotacja.
Od decyzji wójta w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji, nie stosuje się trybu odwołania.
Podpisanie umów z podmiotami nastąpi po rozstrzygnięciu konkursu ofert, w terminie uzgodnionym przez strony.
Wyniki przeprowadzonej procedury konkursowej, zawierające wykaz podmiotów oraz zleconych zadań, na które przyznano dotacje i kwoty tych dotacji, zostaną niezwłocznie podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki i umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Pieckach.

VII. Wysokość środków publicznych przekazanych na realizację w/w zadań:
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacje zadań w roku 2013:
do 37 000 zł.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację w/w zadań w 2014 r.:
do 40 000 zł.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację w/w zadań w 2015 r.:  do 45 000 zł.

oferta realizacji zadania publicznego

 

 

W ramach ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska konkursu dotyczącego wzmocnienia działań społeczności lokalnych na rzecz zrównoważonego rozwoju, Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży zaprasza do zgłaszania ekologicznych inicjatyw obywatelskich

Za lokalne „ekologiczne inicjatywy obywatelskie" uznaje się inicjatywy mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego w skali lokalnej.

Inicjatywy mogą być zgłaszane przez osoby indywidualne, grupy nieformalne oraz organizacje pozarządowe.

Przykładowe obszary wsparcia
• prowadzenie czynnej ochrony ekosystemów oraz występujących w nich siedlisk i gatunków
• przeciwdziałanie zanikaniu owadów zapylających
• ochrona ex situ zagrożonych gatunków
• lokalny monitoring przyrodniczy
• przywracanie tradycyjnych odmian roślin użytkowych i ras zwierząt gospodarskich
• ochrona środowiska przyrodniczego przed czynnikami biotycznymi i abiotycznymi
• ograniczenia antropopresji wynikającej z rozwoju turystyki poprzez budowę i modernizację małej infrastruktury turystycznej/edukacyjnej
• odbudowa stanu populacji zagrożonych gatunków drzew, zachowanie i pielęgnacja cennych alei przydrożnych
• zakładanie, odtworzenie, pielęgnacja ostoi- zadrzewień i zakrzewień śródpolnych
• zakładanie, pielęgnacja i zagospodarowanie małych zbiorników wodnych
• rozwój ogrodów/parków miejskich o znaczeniu przyrodniczym
• modernizacja lub wyposażenie ośrodków rehabilitacji dla dzikich zwierząt (w tym chronionych)
• usuwanie skutków mechanicznego zniszczenia i dewastacji siedlisk przyrodniczych
• renaturyzacja/rekultywacja obszarów, w tym siedlisk przyrodniczych zdegradowanych i zniekształconych przez człowieka
• ograniczenie antropopresji w budynkach/obiektach użyteczności publicznej- minimalizacja emisji do środowiska
• działalność przeciwpowodziowa - przeciwdziałanie lokalnym podtopieniom

Zgłaszane inicjatywy muszą być gotowe do realizacji pod względem formalno-prawnym

Cel programu:
Podnoszenie świadomości ekologicznej i kształtowanie postaw ekologicznych społeczeństwa poprzez promowanie zasad zrównoważonego rozwoju.

Okres realizacji:
czerwiec 2015r. - czerwiec 2016r.
Maksymalny poziom dofinansowania dla przedsięwzięć wynosi 100 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.
Zakłada się że dotacja na pojedynczą inicjatywę nie przekroczy 20 000 zł (w zależności od liczby zakwalifikowanych inicjatyw)

Koszty kwalifikowane
Za koszty kwalifikowane w ramach przedsięwzięcia uznane będą koszty faktycznie poniesione przez beneficjenta, mające charakter przepływów finansowych, które są racjonalne, niezbędne do realizacji przedsięwzięcia, w szczególności koszty robót budowlanych, zakupu sprzętu i wyposażenia, usług obcych.

Wybór inicjatyw
Spośród zebranych inicjatyw komisja oceniająca wybierze najciekawsze pomysły, które zostaną ujęte we wniosku o dofinansowanie składanego do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska

.Zgłaszanie inicjatyw
Inicjatywy można zgłaszać w terminie do 15.01.2015r. na formularzu – załącznik nr 1 do niniejszej informacji, osobiście lub listownie w Biurze Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży w Rucianem Nidzie, ul. Kolejowa 2B w godz. 8-16 od poniedziałku do piątku
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 510 211 940 lub 500 122 811. 

Wniosek 

tło   NFOŚ pelna nazwa logo spdim

W ramach ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska  konkursu  dotyczącego wzmocnienia działań społeczności lokalnych na rzecz zrównoważonego rozwoju, Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży zaprasza do zgłaszania ekologicznych inicjatyw obywatelskich

 

Za  lokalne „ekologiczne inicjatywy obywatelskie”  uznaje się inicjatywy mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego w skali lokalnej.

 

Inicjatywy mogą być  zgłaszane przez osoby indywidualne, grupy nieformalne  oraz organizacje  pozarządowe.

 

Przykładowe  obszary wsparcia 

  • prowadzenie czynnej ochrony ekosystemów oraz występujących w nich siedlisk i gatunków
  • przeciwdziałanie zanikaniu owadów zapylających
  • ochrona ex situ zagrożonych gatunków
  • lokalny monitoring przyrodniczy
  • przywracanie tradycyjnych odmian roślin użytkowych  i ras zwierząt gospodarskich
  • ochrona środowiska przyrodniczego przed czynnikami biotycznymi i abiotycznymi
  • ograniczenia antropopresji wynikającej z rozwoju turystyki poprzez budowę i modernizację małej infrastruktury turystycznej/edukacyjnej
  • odbudowa stanu populacji zagrożonych gatunków drzew, zachowanie i pielęgnacja cennych alei przydrożnych
  • zakładanie, odtworzenie, pielęgnacja ostoi- zadrzewień i zakrzewień śródpolnych
  • zakładanie, pielęgnacja  i zagospodarowanie małych zbiorników wodnych
  • rozwój ogrodów/parków miejskich o znaczeniu przyrodniczym
  • modernizacja lub wyposażenie ośrodków rehabilitacji dla dzikich zwierząt (w tym chronionych)
  • usuwanie skutków mechanicznego zniszczenia i dewastacji siedlisk przyrodniczych
  • renaturyzacja/rekultywacja obszarów, w tym siedlisk przyrodniczych zdegradowanych i zniekształconych przez człowieka
  • ograniczenie antropopresji w budynkach/obiektach użyteczności publicznej- minimalizacja emisji do środowiska
  • działalność przeciwpowodziowa - przeciwdziałanie lokalnym podtopieniom

 

Zgłaszane  inicjatywy muszą być gotowe do realizacji pod względem formalno-prawnym

 

 

Cel programu:

Podnoszenie świadomości ekologicznej i kształtowanie postaw ekologicznych społeczeństwa poprzez promowanie zasad zrównoważonego rozwoju.

 

Okres realizacji:

czerwiec 2015r. - czerwiec 2016r.

Maksymalny poziom dofinansowania dla przedsięwzięć wynosi 100 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.

Zakłada się że dotacja na pojedynczą inicjatywę nie przekroczy 20 000 zł (w zależności od liczby zakwalifikowanych inicjatyw)

 

Koszty kwalifikowane

Za koszty kwalifikowane w ramach przedsięwzięcia uznane będą koszty faktycznie poniesione  przez beneficjenta, mające charakter przepływów finansowych, które są racjonalne, niezbędne do realizacji przedsięwzięcia, w szczególności koszty robót budowlanych, zakupu sprzętu i wyposażenia, usług obcych.

 

Wybór inicjatyw

Spośród zebranych inicjatyw komisja oceniająca wybierze najciekawsze  pomysły, które zostaną ujęte we wniosku o dofinansowanie składanego do Narodowego  Funduszu Ochrony Środowiska .

 

Zgłaszanie inicjatyw

Inicjatywy można zgłaszać w terminie do 15.01.2015r. na formularzu – załącznik nr 1 do niniejszej informacji, osobiście lub  listownie w Biurze Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży w Rucianem Nidzie, ul. Kolejowa 2B w godz. 8-16 od poniedziałku do piątku

Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 510 211 940 lub 500 122 811.

Szanowni Państwo, 

zwracamy się z prośbą, o oddanie głosu w Akcji„Gazety Olsztyńskiej”

Złoty Człowiek 2014 r.

na nominowanego w kategorii „Gospodarka”

MARKA SZABELSKIEGO

 - za stały i bardzo dynamiczny rozwój „Cukiernia Piecki”, firmy działającej od zawsze w sposób społecznie odpowiedzialny na rzecz upowszechnienia mazurskich tradycji. Za zdobycie certyfikatu Dziedzictwo Kulinarne Warmii i Mazur, za najsmaczniejszą regionalną żywność, za jego wkład
w utworzenie Muzeum Regionalnego.


Głosowanie trwa do 2 stycznia.

Głosy można na nas oddawać wysyłając SMS, internetowo lub wypełniając kupon, który znajduje się codziennie w Gazecie Olsztyńskiej i dostarczając go do redakcji.

Marek Szabelski - SMS na nr 7248 o treści GO.ZCG.5

 

Zachęcamy by głosować na naszych mieszkańców! Ponieważ wśród nominowanych znaleźli się także:

W kategorii „Kultura”

Katarzyna Enerlich – SMS na nr 7248 o treści GO.ZCK.16
- Za cykl NIESAMOWITE HISTORIE w "Gazecie Olsztyńskiej",

W kategorii „Nauka i Edukacja”

„Gadające Dachówki” Zofia Wojciechowska i Stanisław Czachorowski SMS na nr 7248 o treści GO.ZCN.12

                                

 Prezydent Bytomia

ogłasza

przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Prusinowie

(gmina Piecki, powiat mrągowski, województwo warmińsko – mazurskie).

Oznaczenie nieruchomości według ewidencji  gruntów i budynków oraz księgi wieczystej:

działka gruntu nr218/1 o powierzchni 51300 m2 (obręb ewidencyjny 0019 Prusinowo), zapisana w księdze wieczystej nr OL1M/00017720/6 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Mrągowie IV Wydział Ksiąg Wieczystych. Działy III i IV księgi są wolne od wpisów (obciążeń).

Grunt rolny składający się z gruntów ornych klasy IVa, V i VI (95% powierzchni nieruchomości), pastwisk trwałych klasy VI oraz nieużytków (pozostała część powierzchni działki). Nieruchomość stanowi własność gminy Bytom.

Opis nieruchomości: nieruchomość gruntowa niezabudowana położona w Prusinowie (gmina Piecki, powiat mrągowski, woj. warmińsko - mazurskie)  w odległości ok. 6 km na południe od wsi Piecki i ok. 25 km na południe od miasta Mrągowo. Położenie szczegółowe: w odległości ok. 2 km na północ od wsi Babięta, bezpośrednio przy drodze lokalnej Babięta – Machary. Działka usytuowana wśród gruntów rolnych  i terenów leśnych. Skomunikowanie działki bezpośrednio z drogi lokalnej Babięta – Machary, utwardzonej    asfaltem. Obecnie działka odłogowana, w części   o powierzchni 1 ha porośnięta sosnami w II klasie wieku
o niskim stopniu zadrzewienia, w części o powierzchni około 1 ha o porośnięta młodnikiem sosny nie przedstawiającymi wartości użytkowej.

Część działki o powierzchni około 0,1 ha stanowi teren podmokły zakrzaczony i zadrzewiony. Pozostała część porośnięta roślinnością trawiastą i chwastami. Kształt działki regularny, teren falisty, w części poza nieużytkiem suchy.

Dla przedmiotowego terenu nie wykonano opinii sieciowych – wszelkie szczegółowe warunki dotyczące podłączenia do infrastruktury technicznej, nabywca nieruchomości będzie zobowiązany wykonać we własnym zakresie. Ponadto wszelkie projektowane obiekty oraz zmiany należy uzgodnić
z gestorami poszczególnych mediów i przeprowadzać pod ich nadzorem. Właściciel, inwestor
i wykonawca będą ponosili ryzyko inwestowania w związku z przebiegiem ewentualnych sieci przez ww. teren.

Dla przedmiotowego terenu brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80, poz. 717, z późn. zm.) w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - każda zmiana sposobu zagospodarowania terenu polegająca na budowie obiektu budowlanego lub wykonaniu innych robót budowlanych, a także zmiana sposobu użytkowania obiektu, wymaga ustalenia w drodze decyzji warunków zabudowy. Jednym z warunków wydania takiej decyzji jest nawiązanie do zabudowy istniejącej na działkach sąsiednich, dostępnych z tej samej drogi publicznej, także pod względem kontynuacji funkcji i parametrów, wskaźników kształtowana zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i form architektonicznych obiektów budowlanych.

W obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki, zatwierdzonym uchwałą Rady Gminy nr XVIII/177/00 z dnia 30 września 2000 r., działka oznaczona w ewidencji gruntów numerem 218/1 znajduje się na terenie nie wskazanym jako postulowana strefa zainwestowania.

Nieruchomość położona na obszarze zespołu przyrodniczo – krajobrazowego „Rzeka Babant i Jezioro Białe.”

Na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z póź. zm.), nabywca działki winien uzyskać decyzję w sprawie udzielenia pozwolenia na budowę.

W przypadku zagospodarowania nieruchomości mogącego wpłynąć na środowisko naturalne na danym terenie, będzie wymagane wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

 

Cena wywoławcza nieruchomości wynosi  95 000 zł

 

Minimalne postąpienie wynosi 950 zł

 

Wadium w wysokości 9 500 zł należy wnosić w pieniądzu w kasie tut. urzędu w pokoju nr 213     (pn. 800–1600; wt. - pt. 800–1330) lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Bytomiu: GETIN Bank S.A. Oddział Bytom nr 49 1560 1049 0000 9030 0005 1567, w terminie do dnia 5 stycznia 2015 r. włącznie. Za termin wpłaty wadium w formie przelewu uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego uczestnika przetargu lub datę stempla potwierdzającego dokonanie wpłaty.

Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. Osobom, które przetargu nie wygrały wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem trzech dni od dnia zamknięcia przetargu. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od zawarcia umowy notarialnej.

W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium w wyznaczonym terminie oraz przedłożą komisji przetargowej w dniu przetargu:

-    dowód tożsamości, a w przypadku podmiotów gospodarczych – aktualny wypis z właściwego dla danego podmiotu rejestru (ważny 3 m-ce),

-    oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem prawnym i technicznym nieruchomości,

-    pełnomocnicy osób fizycznych oraz osoby fizyczne umocowane do działania w imieniu osób prawnych winne przedstawić pełnomocnictwo, o ile ich uprawnienia do działania w imieniu osób prawnych nie wynikają z innych dokumentów.

Przetarg odbędzie się w dniu 9 stycznia 2015 r. o godz. 13.00  w Urzędzie Miejskim               w Bytomiu przy ul. Parkowej 2, w pokoju nr 313a.

Wylicytowana cena sprzedaży nieruchomości płatna jest przed zawarciem umowy notarialnej. Koszty zawarcia umowy notarialnej i koszty opłaty sądowej ponosi nabywca.

Zgodnie z art. 3 pkt 4 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592 z późn. zm.) Agencji Nieruchomości Rolnych przysługuje prawo pierwokupu przedmiotowej nieruchomości. Agencja może wykonać prawo pierwokupu w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania zawiadomienia o zbyciu nieruchomości.

Nabywca przyjmuje nieruchomość w stanie istniejącym.

 

W przypadku zbycia nieruchomość zostanie przekazana protokołem zdawczo – odbiorczym,                       w istniejącym stanie, bez wskazywania znaków granicznych przedmiotowej nieruchomości.

Nabywca nieruchomości akceptuje, że gmina nie będzie ponosiła odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane koniecznością poniesienia ewentualnych kosztów obowiązkowego usunięcia zanieczyszczeń lub skażeń, które wystąpią lub mogą wystąpić po podpisaniu umowy sprzedaży nieruchomości lub rekultywacji terenu, dokonanej na mocy decyzji albo rozstrzygnięć sądowych wydanych po podpisaniu niniejszej umowy. W umowie sprzedaży nabywca zrzeknie się dochodzenia w przyszłości wszelkich roszczeń z tego tytułu.

Cudzoziemców nabywających nieruchomość wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r.                        o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (j. t. Dz. U. z 2004 r. nr 167, poz. 1758 z późn. zm.).

Informacje dot. przetargu można uzyskać:

w Wydziale Obrotu Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Bytomiu przy ul. Parkowej 2,

w pokoju nr 322, tel. (32) 283 63 62 oraz w pokoju nr 313a, tel. (32) 283 63 48

Ogłoszenie opublikowane zostało na stronie internetowej: www.bytom.pl /miasto / nieruchomości

i w Biuletynie Informacji Publicznej.

ZARZĄDZENIE Nr 105. 2014
WÓJTA GMINY PIECKI

z dnia 10 października 2014 roku

w sprawie wprowadzenia dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy Piecki.


Na podstawie art.31 w związku z art.130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy ( t.j.: Dz. U. z 1998r, Nr 21, poz.94 ze zm. )
z a r z ą d z a m, co następuje :
 
§ 1.

1) Ustalam dzień 10 listopada 2014 roku (poniedziałek) dniem wolnym od pracy dla wszystkich pracowników Urzędu Gminy Piecki w zamian za święto przypadające w dniu wolnym od pracy tj. w dniu 1 listopada 2014 roku;

2) W dniu 10 listopada 2014 roku Urząd Gminy Piecki będzie nieczynny.
§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania i podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń na terenie Gminy Piecki i na stronie internetowej Urzędu Gminy Piecki.
Wójt                
(-) Agnieszka Kurczewska

Baner 5x1

Zapraszamy Państwa do udziału w IV Edycji akcji promocyjnej „Mazury za pół ceny”!

Do udziału w przedsięwzięciu zachęcamy przedstawicieli:

- branży turystycznej (właściciele hoteli, pensjonatów, agroturystyki, usług turystycznych np. wypożyczalnie sprzętu, organizacja imprez turystycznych, itp.),

- branży okołoturystycznej (instytucje kulturalne, naukowe, rozrywkowe, sportowe, sklepy, usługi gastronomiczne/transportowe/reklamowe/fryzjerskie i inne, salony odnowy biologicznej, itp.).

Okres trwania akcji: 01.11.2014 r.- 28.02.2015 r.

Ideą akcji jest promocja regionu w okresie jesienno zimowym połączona z obniżeniem cen o 50% na oferowany przez Państwa produkt lub/i usługę w dowolnym terminie (weekend, tydzień lub cały okres akcji) ). Państwa oferty zostaną zamieszczone i promowane na stronie internetowej www.mazuryzapolceny.pl oraz na Facebooku (profil Mazury za pół ceny).

Koszty uczestnictwa w akcji: Członkowie LOT MP- bezpłatnie, przedsiębiorcy z powiatu piskiego- 50,00 zł, przedsiębiorcy z poza powiatu piskiego (woj. warm.-maz.)- 100,00 zł.

Akcja „Mazury za pół ceny” obejmuje teren całego województwa warmińsko-mazurskiego.

Prosimy o przesyłanie wypełnionych deklaracji (w załączniku) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., które będą systematycznie zamieszczane na stronie www.mazuryzapolceny.pl. Termin nadsyłania zgłoszeń: do 30 września 2014 r.

PROMUJ SIĘ W SEZONIE ZIMOWYM!

Zespół LOT MP

Lokalna Organizacja Turystyczna
"Mazury Południowe"
Plac Daszyńskiego 16, 12-200 Pisz
tel: 87 423 23 74 tel. kom. 605 515 440
www.lotmp.pl mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Deklaracja

Do 10 października potrwają zapisy do XV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. W nadchodzącej edycji największy Turniej piłkarski dla dzieci w Europie zyska nową kategorię wiekową: U-8. Mecze finałowe rozegrane zostaną na Stadionie Narodowym w Warszawie, a zwycięzcy wyjadą na mecz Reprezentacji Polski.

 

Trzy kategorie wiekowe

Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to największa impreza piłkarska dla dzieci w Polsce i w Europie. Tylko w XIV edycji do rozgrywek zgłoszonych zostało ponad 200 tys. dziewcząt i chłopców z całej Polski. Od nowej, XV edycji, Turniej zostanie rozszerzony o dodatkową kategorię wiekową U-8, której rozgrywki finałowe odbędą się na etapie wojewódzkim.Dzięki trzem grupom wiekowym o Puchar Tymbarku będzie mógł zagrać prawie każdy uczeń szkoły podstawowej: U-8 (I klasa), U-10 (II i III klasa), U-12 (IV i V klasa).

 

– Nasza przygoda z Turniejem „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” rozpoczęła się 8 lat temu. Przez ten czas wyrósł on na największy Turniej piłkarski dla dzieci nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Od tej edycji o Puchar Tymbarku będzie mógł zagrać niemal każdy uczeń szkoły podstawowej, co stwarza jeszcze większe szanse na odkrycie piłkarskich talentów. Jesteśmy przekonani, że wielu uczestników Turnieju o Puchar Tymbarku będzie stanowić w przyszłości trzon Reprezentacji Polski, z której każdy będzie dumny. I to jest  nasz cel – powiedział Krzysztof Pawiński prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice i współwłaściciel firmy Tymbark.

Zapisy

Rozgrywki przeznaczone są dla szkół podstawowych, uczniowskich klubów sportowych oraz 16 Akademii Młodych Orłów. Zespoły w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 oraz 12 mogą zgłaszać nauczyciele oraz trenerzy za pośrednictwem formularza dostępnego na oficjalnej stronie turnieju: www.zpodworkanastadion.pl Zapisy do XV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” potrwają do 10 października. Za udział każdej drużyny w rozgrywkach opiekunowie otrzymają koszulkę piłkarską.

Organizacyjnie Puchar Tymbarku jest wielkim zadaniem, ale podchodzimy do niego ze spokojem. Jesteśmy już po spotkaniach z trenerami-koordynatorami, omówiliśmy regulamin imprezy. Chciałbym wyrazić słowa uznania i podziękować Wojewódzkim Związkom Piłki Nożnej, które bardzo mocno zaangażowały się w ten projekt. Bez nich nie dalibyśmy rady. Liczymy, że w tym roku liczba zawodników, którzy wezmą udział w zawodach, będzie większa niż w ubiegłym. Czuję, że znów przekroczymy 200 tysięcy! Dla nas, organizatorów, najważniejszy jest uśmiech dzieci, które mają szansę zagrać w finale na Stadionie Narodowym. Dopiero wtedy czujemy, że wykonaliśmy dobrą robotę – zapewnia Jan Bednarek, wiceprezes Polskiego Związku Piłki Nożnej ds. piłkarstwa amatorskiego.

XIV edycjiTurnieju o Puchar Tymbarku z wielkim zainteresowaniemprzyglądał się selekcjoner Reprezentacji Polski, Adam Nawałka Byłem pod wrażeniem entuzjazmu młodych adeptów piłki nożnej. Mam nadzieję, że dzieciaki nie stracą zbyt szybko tego zaangażowania, bo jest ono fantastyczne!  Dzięki takim Turniejom mamy pewność, że z roku na rok będzie przybywało talentów piłkarskich, a co za tym idzie – poziom polskiej piłki będzie się podnosił. Pamiętam, kiedy sam brałem udział w tego typu zawodach. Oczywiście skala wydarzenia była wówczas dużo mniejsza niż teraz, ale i tak bardzo zazdroszczę dzieciakom tego niezwykłego przeżycia. Finał na Stadionie Narodowym jest dla nich spełnieniem marzeń – dodał Adam Nawałka.

Od wielu lat z Turniejem „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” związany jest trener Reprezentacji Polski do lat 21, Marcin DornaOd dłuższego czasu przyglądam się Turniejowi i widzę, że nie tylko liczba uczestników, ale również ranga imprezy rośnie. Dla dzieciaków już sam udział w tych zawodach jest wielkim przeżyciem, przyjemnością i szansą rywalizacji z najlepszymi. Jeśli dodamy do tego to, że finał odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie, a ponadto najlepsi zawodnicy wezmą później udział w Letniej Akademii Młodych Orłów, to widzimy, jak wielkie i pozytywne są efekty Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” podkreśla Marcin Dorna, który w wakacje uczestniczył w pierwszym obozie LAMO  – Na każdym kroku podkreślamy, że talent to dopiero sygnał, że można rozpocząć ciężką pracę. Sam talent zdiagnozować jest łatwo, dzięki testom i obserwacjom. Później wiele zależy już od podejścia młodych piłkarzy i opieki rodziców. Wszystko to wpływa na poziom i charakter zawodnika. Oby graczy jak najwyższej klasy było w Polsce jak najwięcej – dodał selekcjoner Reprezentacji Polski U-21.

Mecze finałowe na Stadionie Narodowym

Zwycięzców XV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” w kategoriach U-10 i U-12 poznamy 2 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie. Decydujące mecze zostaną rozegrane bezpośrednio przed finałem Pucharu Polski. Mecze finałowe XV edycji będą wyjątkowym i ekskluzywnym wydarzeniem, ponieważ prawo gry na Stadionie Narodowym zarezerwowane jest obecnie tylko dla najlepszych piłkarzy w Polsce: reprezentantów kraju oraz finalistów Pucharu Polski. Trzecia droga przeznaczona jest wyłącznie dla największych talentów piłkarskich w Polsce, czyli finalistów Turnieju o Puchar Tymbarku.

Udział w meczu finałowym rozgrywanym na największym i najpiękniejszym stadionie w Polsce to spełnienie najskrytszych marzeń każdego dziecka, które kocha piłkę nożną. Najlepsze drużyny dziewcząt i chłopców w kategoriach U-10 i U-12 zagrają na murawie obiektu, na który trzy tygodnie później wybiegną finaliści Ligi Europy UEFA. W kategorii U-8 rozgrywki finałowe rozgrywane będą na etapie wojewódzkim podczas finałów w 16 województwach. 

Nowy harmonogram

Od nowej XV edycji zmianie ulega również harmonogram Turnieju. Cały system rozgrywek przeprowadzony zostanie w przeciągu jednego roku szkolnego – 2014/2015. Etap gminny i powiatowy rozegrany zostanie jeszcze w 2014 roku, w miesiącach: październik –grudzień. Finały wojewódzkie odbędą się na przełomie marca i kwietnia 2015 roku, a finał ogólnopolski na przełomie kwietnia i maja przyszłego roku.

Reprezentacyjne emocje dla najlepszych

Udział w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to co roku wyjątkowa i niezwykle emocjonująca przygoda piłkarska, zarówno dla dzieci jak i trenerów. Zdobywcy Pucharu Tymbarku w kategoriach U-10 i U-12 wyjadą na mecz Reprezentacji Polski, by na żywo przeżyć wyjątkowe emocje towarzyszące grze Biało-Czerwonych. Zwycięzcy kategorii U-8 otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Na każdym etapie Turnieju na trenerów i dzieci czekają piłkarskie upominki i jedyne w swoim rodzaju emocje sportowe.

Turniej przyszłych Reprezentantów Polski

Pomysłodawcą oraz organizatorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” jest Polski Związek Piłki Nożnej, a sponsorem głównym od ośmiu lat firma Tymbark. Główne cele Turnieju to popularyzacja aktywnego stylu życia wśród uczniów szkół podstawowych, wyłanianie piłkarskich talentów oraz spełnianie dziecięcych marzeń.

Podczas swojej 14-letniej historii Turniej był początkiem piłkarskiej przygody dla wielu obecnych reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych: Marcina Kamińskiego, Piotra Zielińskiego, Bartosza Salamona, Tomasza Kędziory, Bartosza Bereszyńskiego, Gracjana Horoszkiewicza, Igora Łasickiego, Karola Żwira, Filipa Jagiełło, Michała Bartkowiaka, oraz Pauliny Dudek.

Patronat honorowy nad Turniejem objęli: UEFA Grassroots, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Szczegółowe informacje o Turnieju znajdują się na stronach: www.zpodworkanastadion.pl oraz www.pzpn.pl

 

Dodatkowych informacji o Turnieju udzielają:
Daniel Karaś – osoba odpowiedzialna za Turniej z ramienia firmy Tymbark:

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 33 870 84 55, +48 502 195 114

Ewa Szumowska – osoba odpowiedzialna za Turniej z ramienia PZPN:

Adres e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22  551 22 26, +48 501 770 043

 

Kontakt z mediami:

Dorota Liszka, Tymbark,  adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 33 870 82 04

Aleksander Solnica, PZPN, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel. 22 551 22 23

Łukasz Stępniak, magnifiCo, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 601 893 846

ZAPROSZENIE

NA ZEBRANIE WIEJSKIE

Sołtys sołectwa Piecki

zaprasza na zebranie, które odbędzie się
w Domu Kultury w Pieckach

w dniu 28 września 2014 r. o godz. 15 00

Porządek zebrania :

  1. Otwarcie zebrania.
  2. Wybór przewodniczącego i protokolanta zebrania.
  3. Zgłaszanie zadań do realizacji w ramach funduszu sołeckiego.
  4. Podjęcie uchwały o przyjęciu realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego.
  5. Sprawy  różne i zakończenie zebrania.

Serdecznie zachęcam wszystkich mieszkańców do wzięcia udziału w zebraniu.

                                                                                                                                                                                           

                                                                                  SOŁTYS

 

 

W NASZEJ WSI JEST JESZCZE WIELE DO ZROBIENIA !

TO TY MOŻESZ ZDECYDOWAĆ NA CO WYDAĆ  ŚRODKI
Z FUNDUSZU SOŁECKIEGO!

W Gminie Piecki dnia 15 kwietnia odbył się Powiatowy Konkurs Piosenki Zagranicznej. Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach po raz czternasty był organizatorem tego konkursu.. W tym roku do konkursu zgłosiło się 36 uczestników ze szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz ośrodków kultury powiatu mrągowskiego. Konkurs objęty został: Honorowym Patronatem Starosty Mrągowskiego Antoniego Karasia , Honorowym Patronatem Wójt Gminy Piecki Agnieszki Kurczewskiej oraz Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich. Oficjalnego otwarcia konkursu dokonała Izabela Kozyra-Cybulska – dyrektor GOKSiR „Pegaz” w Pieckach. Konkurs tradycyjnie poprowadziła Pani Ewa Grzeszczyk. Występy oceniało Jury w składzie: Stanisław Czejdo – przewodniczący jury oraz członkowie: Regina Suświłło, Maria Jasińska , Cezary Makiewicz. Laureaci otrzymali statuetki ufundowane przez Starostwo Powiatu Mrągowskiego, oraz nagrody rzeczowe dofinansowane zostały przez Gminę Piecki, Związek Gmin Warmińsko – Mazurskich oraz GOKSiR „Pegaz” w Pieckach. Wyłonienie zwycięzców nie było dla Jury łatwym zadaniem. - Ocenialiśmy uczestników pod względem umiejętności wokalnych, ogólnego wrażenia artystycznego jak również umiejętności językowych. Część konkursowiczów zachwyciła nas swoją żywiołowością, część wysokimi, jak na młody wiek umiejętnościami wokalnymi. Po burzliwych i owocnych obradach jury wybrało po trzech zwycięzców w każdej z trzech kategorii. Wybór chyba okazał się trafiony bo każdy z nagrodzonych dostał rzęsiste brawa. Gratulujemy również opiekunom uczestników, którzy z pełnym zaangażowaniem i pasją zajmują się młodzieżą i uczą ich trudnego rzemiosła jakim jest śpiew. Zajmowanie się muzyką uszlachetnia, rozwija intelektualnie. Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy i postępy w nauce śpiewu – podsumował całokształt konkursu Cezary Makiewicz , jeden z jurorów konkursu.

Laureatami Powiatowego Konkurs Piosenki Zagranicznej w Pieckach w I kategorii wiekowej – do 10 lat: I miejsce: Bartosz Puławski                                        II miejsce: Maja Krysiak III miejsce: Kamila Grzeszczyk w II kategorii wiekowej – od 11 do 15 lat: I miejsce: Hanna Szałachowska II miejsce: Leśniak Roksana III miejsce: Aleksandra Piątek i Eliza Kaczyńska w III kategorii wiekowej – 16 lat i powyżej: I miejsce: Krystian Kmoch II miejsce: Laura Końpa III miejsce: Maria Bułajewska                                                                                                           Autor: GOKSiR”Pegaz” DSCN9387 DSCN9419, DSCN9435 DSCN9511 DSCN9563 DSCN9616 DSCN9788   DSCN9831

Z końcem października ukończono przebudowę części drogi gruntowej łączącej Piecki i Cierzpięty. W ramach inwestycji przebudowano 1 km drogi. Niemal cały odcinek wykonano z mieszanek z kruszywa łamanego. Natomiast pierwsze 46 m drogi (zlokalizowane w Pieckach) wykonano z kostki betonowej. Inwestycja była realizowana dzięki wsparciu ze środków budżetu województwa, związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych. Wysokość dofinansowania to 80 tys. zł, natomiast koszt całej inwestycji to ok. 220 tys. zł.  

DSCF2248

DSCF2250

   10 kwietnia 2018 r. w Gminnym Ośrodku Kultury,Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach odbyły się gminne eliminacje XXXVI-go Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego *SPOTKANIA Z POEZJĄ *. Uczestnicy zostali wytypowani podczas eliminacji środowiskowych przepro- wadzonych przez szkoły podstawowe na terenie gminy Piecki ( Piecki, Nawiady, Krutyń).

Otwarcia Konkursu dokonała dyrektor GOKSiR Izabela Kozyra-Cybulska. Imprezę barwnie poprowadził Grzegorz Piątek. Wszyscy z nieukrywaną przyjemnością wysłuchali popisów 36 recytatorów młodszych i starszych.

   Recytatorzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych :

klasy I-III szkół podstawowych, klasy IV-VI szkół podstawowych oraz klasy VII i gimnazjalne. Każdy z uczestników zaprezentował jeden wybrany przez siebie utwór poetycki, a uczniowie kl.VII i gimnazjum dodatkowo fragment prozy. Prezentacje oceniane były przez jury w składzie :     Izabela Kozyra-Cybulska , Teresa Dworczak , Maria Jasińska.

Pierwsze miejsce w kategorii klas I-III szkół podstawowych zajęła Kornelia Suchecka / Piecki/, drugie- Oliwier Piątkowski/ Piecki /, trzecie – Michał Bobryk /Nawiady/ .

W kategorii klas IV-VI szkół podstawowych pierwsze miejsce zajęła Roksana Wasyk /Piecki/, drugie- Błażej Wieczorek / Krutyń /, trzecie – Amelia Sokołowska / Krutyń / .

W kategorii klas VII i gimnazjalnych pierwsze miejsce zajęła Dominika Jóźwik, drugie – Zuzanna Kieplin, trzecie – Weronika Jabkowska .

Laureaci obdarowani zostali atrakcyjnymi nagrodami książkowymi. Zdobywcy pierwszych , drugich i trzecich miejsc będą reprezentować naszą gminę na eliminacjach rejonowych w Centrum Kultury i Turystyki w Mrągowie , które odbędą się 15 maja 2018 r. o godz.10.00.

                                                                                                      Organizator Jolanta Duszak DSCN9191 DSCN9203 DSCN9210 DSCN9215 DSCN9220 DSCN9267 DSCN9273 DSCN9279 DSCN9285 DSCN9338 DSCN9341 DSCN9345    

Giełda rolnicza Agromarket24 Pragniemy poinformować o nowoczesnej giełdzie rolnej Agro-market24. Portal ten skierowany jest głównie do rolników oraz sadowników. Jest to platforma na której producenci rolni mogą dodawać bezpłatnie ogłoszenia rolnicze, przeglądać komunikaty, a co najważniejsze znaleźć potencjalnych odbiorców na swoje produkty. Dodatkową korzyścią jest sprzedaż bezpośrednia między producentami, a klientami końcowymi. Omijając firmy pośredniczące oraz szeroka baza odbiorców umożliwia rolnikom sprzedaż produktów w wyższych cenach niż dotychczas. Aby dowiedzieć się więcej o portalu, wejdź na Giełda rolna Agro-Market24  
Gmina Piecki kolejny raz korzysta ze wsparcia Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Przedsięwzięcie polegające na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, realizowane było w okresie wrzesień - październik 2017 r. W tym czasie usunięto niebezpieczny wyrób z 14 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy. Łączna waga azbestu wyniosła ponad 51,5 Mg. Przedsięwzięcie realizowało Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane T-TEL Tomasz Wieczorek z Bielska-Białej. Kwota uzyskanego dofinansowania to ponad 18,7 tys. zł .   1235  NFOŚ pelna nazwa P6080005
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie ogłosił Program umożliwiający osobom fizycznym uzyskać wsparcie w zakresie różnego rodzaju działań środowiskowych. Cel programu: - Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez promocję e-mobilności; - Ograniczenie emisji zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery poprzez likwidację źródeł niskiej emisji, termomodernizację oraz zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych; - Ochrona wód gruntowych i gleby przed zanieczyszczeniami, racjonalne korzystaniez zasobów wodnych; - Ograniczenie negatywnego oddziaływania azbestu. Rodzaje przedsięwzięć podlegających finansowaniu: Linia „ENERGIA” · E1 – budowa źródeł energii elektrycznej na potrzeby własne; · E2 – zakup pojazdów o napędzie elektrycznym; · E3 – budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Linia „WODA” · W1–budowa, przebudowa i modernizacja indywidualnych i grupowych instalacji kanalizacyjnych i wodociągowych (przyłącza, oczyszczalnie przydomowe); · W2 – budowa systemów retencji wody; · W3 – budowa studni i ujęć wody na potrzeby bytowe, modernizacja SUW. Linia „ATMOSFERA” · A1– budowa, przebudowa, modernizacja indywidualnych źródeł ciepła (likwidacja źródeł niskiej emisji), wykorzystanie odnawialnych źródeł energii do produkcji ciepła lub/i chłodu; · A2 – kompleksowa termomodernizacja budynków mieszkalnych; · A3 – wymiana pokryć dachowych zawierających azbest. Beneficjenci: 1.Osoby fizyczne lub grupy osób posiadające prawo do dysponowania budynkiem mieszkalnym zlokalizowanym na terenie województwa warmińsko -mazurskiego. Przez „dysponowanie” nieruchomością należy rozumieć prawo własności (w tym współwłasność) lub użytkowanie wieczyste. 2. Przez budynek mieszkalny należy rozumieć budynek przeznaczony i wykorzystywany na cele mieszkaniowe co najmniej w 70% powierzchni całkowitej. Przez dom jednorodzinny należy rozumieć istniejący budynek wolnostojący albo samodzielną część domu bliźniaczego lub szeregowego, przeznaczony i wykorzystywany na cele mieszkaniowe, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość. 3. W przypadku budynków wykorzystywanych sezonowo (domów letniskowych) możliwe jest korzystanie jedynie z linii W1, W2, W3 i A3. 4.W przypadku działania A3 dopuszcza się wymianę pokryć z innych budynków: garaże, stodoły, budynki inwentarskie. Sposób dofinansowania: 1. Dofinansowanie w ramach Programu udzielane jest w formie pożyczki. 2. Beneficjent może otrzymać dofinansowanie w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia. Minimalny udział własny Beneficjenta wynosi 10%. 3. Koszty kwalifikowane oraz limity kosztów określają poszczególne linie Programu EWA. 4. W ramach Programu EWA Wnioskodawca może ubiegać się o przyznanie dofinansowania kilku działań jednocześnie. 5. Łączna wysokość dofinansowania z Funduszu nie może przekroczyć 300 tys. złotych. 6. Kwalifikowalność kosztów rozpoczyna się z dniem 01.01.2017 r. 7. Udzielona pożyczka może być częściowo umorzona. Umorzeniu może podlegać do 10% wartości udzielonej pożyczki. 8.W przypadku, gdy Wnioskodawca uzyskał dofinansowanie przedsięwzięcia w postaci środków publicznych z innych źródeł, koszty kwalifikowane obniża się o wysokość uzyskanej pomocy. 9. Podatek od towarów i usług (VAT) nie stanowi kosztu kwalifikowanego zadań za wyjątkiem sytuacji, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, Beneficjent nie ma możliwości jego odliczenia. 10. Fundusz pobiera prowizję za udzielenie pożyczki w wysokości 1% kwoty udzielonego dofinansowania, pobieraną z pierwszej transzy pożyczki. Oprocentowanie pożyczki wynosi 2% w skali roku, lecz nie więcej niż 1,5% WIBOR 12M. Maksymalny okres kredytowania pożyczki, liczony od daty wypłaty pożyczki do daty spłaty ostatniej raty wynosi 5 lat. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej WFOŚIGW:    http://wfosigw.olsztyn.pl/  -  zakładka środki krajowe.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
 
           Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Piecki, ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki jest: Wójt Gminy Piecki.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Piecki, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych - Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego Radosław Szymaszek z siedzibą w Krasnymstawie, ul. Orląt Lwowskich 13, 22-300 Krasnystaw na adres poczty elektronicznej inspektor@cbi24.pl .
  3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Piecki;
  • realizacji umów zawartych z kontrahentami;
  • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
6. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww. rozporządzenia.
7. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
 
Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją nie podania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
 
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Od września 2016 r. na terenie garnizonu warmińsko-mazurskiego została uruchomiona Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, która dostępna jest na internetowej stronie www.policja.pl pod linkiem:Link na stronę policji z mapą zagrożeń (kliknij) Zgłoszenia są anonimowe, każde ze zgłoszeń jest traktowane poważnie i i weryfikowane przez policję. Intencją policji jest zachęcanie ludzi do reagowania wtedy kiedy widzą potencjalne zagrożenie.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie uruchamia nowy program pożyczkowy dla osób fizycznych „EWA plus” Program „EWA plus” (E-nergia, W-oda, A-tmosfera) jest kontynuacją programu „PROSUMENT”. Skierowany jest do osób fizycznych. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie nie tylko kontynuuje działania związane z wymianą w gospodarstwach domowych pieców węglowych na te opalane biomasą (głównie pelletem), pomp ciepła i budowę instalacji fotowoltaicznych ale dodatkowo tworzy możliwości kompleksowej termomodernizacji domów mieszkalnych przez ocieplenie ścian zewnętrznych i stropów, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, modernizację instalacji CO, czy wreszcie wymianę pokrycia dachowego zawierającego azbest. Stwarzamy także możliwość rozwiązania problemów wodnych, ściekowych, tam gdzie sieci publiczne są nieopłacalne ekonomicznie ze względu na kolonijną zabudowę poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków i studni. Promujemy nowe rozwiązania poprzez finansowanie samochodów elektrycznych zero emisyjnych. Wszystkie te działania powinny w przyszłości nie tylko poprawić standard życia mieszkańców Warmii i Mazur ale przede wszystkim zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza (dzisiaj wysokie na osiedlach domów jednorodzinnych) oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy naszego regionu. Dokumentacja programu „EWA plus” znajduje się na stronie www.wfosigw.olsztyn.pl zakładka Portal Beneficjenta/ środki krajowe/ baza informacji o dofinansowaniu (ostatni wiersz). Wnioski przyjmowane będą od 1 marca wyłącznie elektronicznie. Generator wniosków znajduje się na Portalu Beneficjenta/ środki krajowe. Zapraszamy do nowo otwartego punktu kontaktu z Państwem, przy ulicy Prostej 20 D w Olsztynie. tel. 89/522 02 05

 

VIDEO RELACJE